Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Critical Evaluation of concrete MNE’s CSR as a competitiveness factor
Sušilová, Vendula ; Miklíček, Petr (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
The diploma thesis main aim is to critically evaluate corporate social responsibility (CSR) strategy of Lush Cosmetics Limited (Lush) and explore the relationship between CSR activities and competitiveness. The theoretical and literature review part of the thesis introduces the theory of competitiveness and corporate social responsibility concept. Moreover, the literature on the relationship between long-term competitiveness and CSR dimensions are discussed. The analytical chapter explores Lush’s CSR activities through the hybrid of Porter’s value chain analysis and content analysis of the company’s main communication channels. The findings of the theoretical review serve as a foundation for the construction of the online survey investigating customers perception of CSR and Lush. Author critically evaluates the Lush’s CSR strategy, discusses linkages between company’s CSR, customers and competitiveness, and highlights where improvements could be made.
Critical Evaluation of concrete MNE’s CSR as a competitiveness factor
Sušilová, Vendula ; Miklíček, Petr (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
The diploma thesis main aim is to critically evaluate corporate social responsibility (CSR) strategy of Lush Cosmetics Limited (Lush) and explore the relationship between CSR activities and competitiveness. The theoretical and literature review part of the thesis introduces the theory of competitiveness and corporate social responsibility concept. Moreover, the literature on the relationship between long-term competitiveness and CSR dimensions are discussed. The analytical chapter explores Lush’s CSR activities through the hybrid of Porter’s value chain analysis and content analysis of the company’s main communication channels. The findings of the theoretical review serve as a foundation for the construction of the online survey investigating customers perception of CSR and Lush. Author critically evaluates the Lush’s CSR strategy, discusses linkages between company’s CSR, customers and competitiveness, and highlights where improvements could be made.
Analyza CSR v podniku
Kasl, Michael ; Quigley, Martin John David (vedoucí práce) ; Plášková, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou společenské odpovědnosti (CSR) ve společnosti PwC. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se společenské odpovědnosti organizací, stejně tak i její historie a důvody pro implementaci. V části praktické je práce zaměřena na síť firem PwC, nejvíce pak na PwC ČR. Výčet CSR aktivit české firmy a mezinárodní strategie slouží ke vzájemnému srovnání a hodnocení, které probíhá i pomocí mezinárodních standardů. Výsledek analýzy slouží jako podklad pro identifikaci prostoru pro zlepšení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.